Iedereen wil precies weten waaruit iets is opgebouwd, analyseren viert hoogtij. Helaas wordt door al deze analyses vaak de bron uit het oog verloren, de samenhang vervalt vaak net zo snel tijdens dit ingeslagen pad van analyse. Daardoor creëert men in geval van problemen vaak oplossingen en blijven.
Ik heb analyse vervangen door diagnose en hierin de splitsing gemaakt tussen de analytische en de associatieve diagnose. Die laatste heb ik hier uiteen gezet.
Associatieve diagnose
In essentie wil ik het inzicht graag boven water zien te krijgen, omdat ik vermoed – vanuit Bergson’s filosofieën – dat hier fundamentele informatie zit ingebed als we over iemands identiteit praten. Eenzelfde probleemstelling had ik vorig jaar aangaande de verweving van Spiral Dynamics met Ken Wilber’s 4 Culture Quadrant. Mijn tekst binnen de toenmalige discussie op LinkedIn – vorig jaar augustus – luidde toen als volgt :
"Ik maakte zo juist een
tochtje door de morfische velden (Sheldrake), in de volksmond ook wel genoemd
"je fiets pakken en een ritje maken tussen de maïsvelden en weilanden
door". Net wilde ik voorzichtig enige reflectieve conclusies trekken
aangaande SD, toen me de "wetenschap" van ene Wilber – voornaam Ken
:-) – te binnen schoot.
Als we
dan toch over de verschillende vMemen spreken, kunnen we naast "Wij"
en "Ik" ook nog wel "It" en "Its" eraan
toevoegen. Hoe doorkruist zijn "cultuur"-spiraal vanuit de
4-kwadrantenmodel tegen of dwars door die van Spiral Dynamics heen ? Rebellisch
als hij is ligt hij niet op de lijn van SD getuige zijn andere toegevoegde
invalshoeken.
Het
blijft ook dan natuurlijk de vraag in hoeverre deze spiralen enige analogie
vertonen, los van het karakteristieke spiraliserende ....
Hebben we het nu over "evoluerende culturen"
(SD/Wilber) of een "indoctrinatie aangaande een cultuur" zoals ik dat
bij een grote organisatie bemerkte ?”
~~~~~~~~
Op
gelijke wijze trachtte ik nu de wetenschap van Gilles Deleuze inzichtelijk te
maken binnen de context van Riemann’s Zèta-functie. Een voorname stelling van Deleuze
is dat de identiteit het gevolg is van de verschillen die zijn opgetreden. Een
identiteitsverschil staat niet primair aan de basis voor andere verschillen.
Een identiteit ontstaat dus als gevolg van “Difference”,
het verschil. Als we dat dan terugplaatsen naar de Multiplicity van Rieman, zou
je kunnen zeggen dat – zoals het voorbeeld laat zien – een nieuwe laag wordt
toegevoegd. Terwijl er tevens een verschil is opgetreden. Tevens is er als
gevolg van de herhaling ook een verandering opgetreden in het aantal lagen. De
lagen zijn zowel kwalitatief als kwantitatief veranderd. We praten hier
voornamelijk in de metafysische sferen, alhoewel deze redenatie ook opgaat, als
we aan de genoemde aspecten fysio-biologische eenheden ophangen.
Als
we een identiteit toewijzen op basis van kwaliteit en kwantiteit van een
karakteristiek item zoals hier, dan kunnen we dus spreken over een bepaalde
identiteit. Met enige associatie kunnen we dit wellicht ook aantonen via de
meest door mij in mijn boeken toegepaste deling, namelijk 1 gedeeld door 7 of 1 : 7 = 0,142857 142857
(repetent).
~~~~~~~
We
kunnen deze analogie terugzien bij Gurdjeff´s enneagram+ steeds
doorlopen we de posities 1, 4, 2, 8, 5 en 7 en steeds komen we in een
andere laag, voegen we er een laag aan toe : "Multiplicity". De meerlagenheid die afstevent naar een mogelijk eindpunt.In dit laatste woord zit gelijk een onmogelijkheid, wat overeenkomstig de uitkomst van iemand's Zèta-functie is, 0 of wel "impossible"; ζ (s)
= 0. De Riemann-functie oogt vreemd, het lijkt een optelling, niets is
minder waar. Hij koppelt er namelijk meer dan 1 dimensie aan vast. De
uitkomst spiraliseert convergerend naar de 0-asymptoot.
Van
een aantal medediscussieerders was deze uitleg ontoereikend om te
doorzien dat ik integrale semantico had toegepast met namen als Wilber,
McWhinney en Jung. Semantico - een niet bestaand woord an sich - houdt
een bepaalde wijze in, hoe je betekenissen van woorden kunt hanteren en
er waarden aan toe kunt toekennen.
In hoeverre kun jij wel de juiste associatie maken ? Is
hier een opleiding voor of ontspruit het gewoon als een impliciete
order of is het een bepaalde kwaliteit binnen het spectrum van je
intelligentie ?
(voorjaar 2012)
Wat mij betreft heeft de integraal vergelijking een limiet
BeantwoordenVerwijderenPer dag
Per week of kweek
Per maan
Per zonnewende
Per schrikkeljaar
Dat laatste is onderweg af en toe bij te stellen
Op individuele krijgskunst
(Niet te verwarren met oorlog; meer dagelijks onderhoud of gezond op intevallen die toevallen)
De asymptoot is een ander woord dan een limiet. Is de limiet de laatste mogelijkheid de asymptoot te bereiken ~ dat is de limiet ~ of is dat elke minimaal en daarmee nieuw en kleiner geworden verschil er juist voor qua moment ?
BeantwoordenVerwijderenZonder concreet geval is t oeverloos theoretisch
BeantwoordenVerwijderenNeem een wrakingszitting waarbij
De facto 3 personen collega s zijn ..
De wrakingskamer is instrument bij voorzitter
De collega rechter object v wraking
De burger in eerste in stantie klant net als elke andere burger / gelijke
Een ambtenaar zou een voorberldburger zijn?
Dus beschermt hij deels en sociaal zijn collega door afleidend veld te benoemen. Voorzitter kamer wordt bediend op zijn zoektocht
Standpunt van collega rechter faalt.
Assymptoot gevonden?
Kamer beschikt in aanbod
Klant begrijpt herkansing / scherpte
Zend onvolledig / slordig stuk naar vz
Nu volgt na assymptoot de limiet
De wetten van onderling verhouden : gij zult niet stelen en onderlinge omgang beogen
Voorzitter eist uiterste bewijs burger
Dat krijgt hij wegens aandringen ..
Verschil assymptoot en limiet helder of
Bedoel je precies andersom qua terminologie?
NB
Gedrag staat boven alles ..
(anders is het discriminatie collega of zelfs burgervertegenwoordiger .. )
Mijn oogmerk:
BeantwoordenVerwijderenRecht is er voor dat je elkaar niet raakt ..
Je bejegent elkaar als gelijken en voorzitter voert de X
X kent 4 objectieven zoals links boven met klok mee
Unitary Sensory Social Mythic
De gang der zaken is Unitary - Rechter die wraking behoeft
De voorzitter is sociaal
De burger is Mythe - immers brengt helderheid
Uitkomst of Sensory of Sociaal
Eerste rondje is Sensory ..
Immers kamer toont gevoelens voor collega
En ervaart mythe als 'indringer'
Mythe geeft geen last van de sensory / kakafonie van default
Men kan weten dat unitary 'distant tot default' vraagt ..
Ergo onderscheidend verm ogen aanleggen op presentie
Dit ligt uiteindelijk voor bij President - ultien aanwezige in democratie
Ergo bruto proces in heelheid - integraal -
Landt in social hetgeen nieuwe Unitary vestigt.
mythe leeft verder in andere genoegens (geen held)
Kort gezegd kun je in magnetsch veld de X ontscherpen tot
BeantwoordenVerwijderen)( of. }{ of ][
Ook de middelste assymptoot raakt niet
Echter brengt uitkomst op het 1e punt van rechterlijke dwaling/bevrijding
Maand 11
Het kalf wordt geslacht en ge acht 8
Via genegenheid / ge 9 heid